نحوه استفاده از آبمیوه گیری
نحوه استفاده از آبمیوه گیری

نحوه استفاده از آبمیوه گیری برندهای مختلف اعم از : گاسونیک ، ویداس ، گوسونیک ، مولینکس ، پارس خزر ، بوش ، پاناسونیک ، دلمونتی ، فلر ، نانیوا ، کنوود را برای شما عزیزان شرح داده ایم تا با آرامش به استفاده از این دستگاه بپردازید. در ادامه با نکانت ریز استفاده از این محصولات نیز آشنا خواهید شد.

 

امروزه دستگاه آبمیوه گیری یکی از وسایلی است که در هر خانه ای مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد فراوانی نیز دارد. این دستگاه برقی کمک می کند تا طبیعی ترین و خوشمزه ترین آبمیوه ها را تنها با داشتن چند عدد میوه درست کنید.

آبمیوه گیری به عنوان یک نوشیدنی ساز برای آبگیری از انواع میوه و انواع مرکبات بکار می رود و می توانید علاوه بر تهیه انواع آبمیوه مانند آب پرتقال ، آب هویج و… انواع اسموتی ، دسرهای یخی و شیر موز را براحتی در منزل با استفاده از آن تهیه نمایید. ممکن است با گذر زمان دستگاه آبمیوه گیری شما دچار اشکال و ایراد شده و نیاز به تعمیر داشته باشد که نمایندگی مجاز فارس سرویس شما را در این زمینه یاری خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به نحوه  استفاده از آبمیوه گیری ها بپردازیم.

در این مقاله به بررسی موضوعات زیر درباره نحوه استفاده از آبمیوه گیری خواهیم پرداخت:

  • آموزش روش استفاده از آبمیوه گیری
  • آموزش نکات مهم در هنگام استفاده از آبمیوه گیری
  • نحوه استفاده از آبمیوه گیری چهار کاره
  • نحوه استفاده از آبمیوه گیری گاسونیک ، ویداس ، فلر ، بوش و …
  • نتیجه گیری از نحوه استفاده از آبمیوه گیری

آموزش روش استفاده از آبمیوه گیری

به نکات مهم در آموزش استفاده از آبمیوه گیری به شرح زیر دقت نمایید :

  • اگر میخواهید از میوه های هسته دار داخل آبمیوه گیری استفاده نمایید ، ابتدا هسته را از میوه خارج نمایید.
  • هسته میوه مانع چرخش موتور یا تیغه های میشود و همچنین به دستگاه آسیب میرساند.
  • از استفاده بیش از حد میوه جلوگیری نمایید تا به موتور آبمیوه گیری آسیب وارد نشود.
  • از اجتماع بیش از حد تفاله در محفظه بالا جلوگیری نمایید.
  • همیشه از تمیز بودن صافی و محفظه آبمیوه گیری اطمینان حاصل نمایید.
  • از شستن موتور آبمیوه گیری خودداری نمایید.
  • هنگام تمیز کردن دستگاه مراقب باشید تا آب به موتور نفوذ نکند.
  • قبل از روشن کردن آبمیوه گیری قسمت های متحرک و بالای دستگاه را محکم در جای خود قرار دهید.
  • قبل از استپ کامل و خاموش شدن آبمیوه گیری درپوش آن را باز نکنید.
  • آبمیوه گیری را به دور از دسترس کودکان قرار دهید.

آموزش نکات مهم در هنگام استفاده از آبمیوه گیری

نکات مهم در هنگام استفاده از آبمیوه گیری پرداخته است تا در صورت استفاده با رعایت موارد ایمنی در حفظ دستگاه خود کوشا باشید :

  • از آبمیوه گیری خود برای گرفتن آب میوه های نرم به مانند کیوی ، موز ، زردآلو و حتی گوجه فرنگی استفاده نکنید.
  • چونکه منفذهای فیلتر آبمیوه گیری شما میگیرد و در روند آبمیوه گیری اختلال ایجاد میکند.
  • برای میوه های نرم از مخلوط کن استفاده نمایید.
  • پس از استفاده از آبمیوه گیری فیلتر و صافی را با مسواک نرم تمیز نمایید.
  • با دقت به نظافت و تمیزی فیلتر بپردازید تا از گرفتگی و تفاله ها رهایی یابد.
  • چنانچه شیشه مخلوط کن را روی دستگاه قرار دادید و نجرخید بدانید که کوبل ها مشکل دارد.
  • به مرور زمان این کوبل ها خرده می شود و شیشه مخلوط کن به درستی چفت نمی شود.
  • اگر آبمیوه گیری شما صدای ناهنجار داد ؛ لرزه گیر ها و کوبل باید تعویض شود.

تمام برندهای آبمیوه گیری برای کارکرد این دستگاه از یک فرایند استفاده میکنند و معمولا دارای دکمه ها ی استارت ، دور ضعیف تا دور تند می باشند.

توجه : به دلیل استفاده از میوه های مختلف ؛ طبیعی است که رنگ داخل محفظه آبمیوه گیری عوض شود.

برای از بین بردن رنگ گرفتگی محفظه داخل آبمیوه گیری موارد زیر رارعایت نمایید :

  • هر بار پس از استفاده با یک ابر و کمی ریکا محفظه را کامل تمیز نمایید.
  • دقت کنید که آب داخل موتور نشود.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری چهار کاره

آبمیوه گری چهار کاره یکی از انواع آبمیوه گیری هاست که تنها کاربرد آن گرفتن آبمیوه ها نیست ، بلکه با کمک این دستگاه می توانید سبزیجاتی که قبلا آن ها را خشک کرده اید را خرد کنید. در واقع علت نام گذاری این دستگاه به دلیل این است که این آبمیوه گیری ؛ کار دستگاه خردکن ، آسیاب کن و مخلوط کن و آبمیوه گیری را انجام می دهد. کاربرد این آبمیوه گیری چهار کاره این است که مغز های مختلف از مغز پسته و بادام گرفته تا گردو را آسیاب می کند بنابراین این وسیله گزینه خوبی خواهد بود ، حتی هنگامی که آبمیوه های مختلف را می گیرد می توانید به کمک مخلوط کن آن ها را با هم مخلوط کرده و ترکیبی یکپارچه را رقم بزنید. نحوه استفاده از آبمیوه گیری چهار کاره راحت بوده و استفاده آن برای همگان ممکن می باشد.

توجه : از خرد کردن گوشت در این دستگاه خودداری نمایید ، چونکه به مرور زمان باعث بوی بد در دستگاه شما میشود و خون آبه ها و گوشت های مونده از زیر وارد موتور آبمیوه گیری میشود و به دستگاه و موتور آسیب میرساند.

برای استفاده از آبمیوه گیری چهارکاره :

  • دکمه های 1 / 2 / 3 به ترتیب نشانگر قدرت کارکرد موتور می باشد.
  • دکمه استارت به نشانگر قطع و وصل این دستگاه می باشد.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری گاسونیک

در ادامه به بررسی روش استفاده از آبمیوه گیری گاسونیک می پردازیم:

گاسونیک نام یک برند تولید کننده انواع لوازم الکترونیکی خانه و آشپزخانه است که در تولید آبمیوه گیری بسیار موفق بوده است. آبمیوه گیری گاسونیک نه تنها قادر است آب انواع میوه ها را بگیرد بلکه شما با آن می توانید آب انواع سبزیجات و مواد غذایی را به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن بگیرید . همچنین این آبمیوه گیری قابلیت عصاره گیری انواع میوه با سرعت کم برای حفظ حداکثر ویتامین های میوه را دارا می باشد. از مزیت دیگر این آبمیوه گیری کم صدا بودن آن است که با خیال آسوده در هر زمانی می توانید آبمیوه تازه تهیه کنید.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری ویداس

در ادامه به بررسی روش استفاده از آبمیوه گیری ویداس می پردازیم:

برند ویداس نام آشنا برای اکثر افرادی می باشد که از این برند استفاده می کنند و از آن رضایت کامل را دارند. شرکت ویداس مفتخر است جزء تنها شرکت های تولید کننده لوازم خانگی در داخل کشور باشد که دارای بخش طراحی اختصاصی محصولات می باشد. این برند از آبمیوه گیری یک محصول با طراحی بسیار زیبا ، کیفیت ساخت بالا ، موتور بسیار قدرتمند و قیمت مقرون ‌به ‌صرفه می باشد. از مشخصات این محصول می‌توان به قابلیت تنظیم سرعت به دو حالت ، فن‌آوری ضد چکه ، فیلتر قابل شستشو ، قابلیت شستشوی لوازم جانبی ، دارای دهانه ضدزنگ و بدنه‌ی یکپارچه استیل اشاره کرد.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری مولینکس

در ادامه به بررسی روش استفاده از آبمیوه گیری مولینکس می پردازیم:

امروزه دستگاه هاى آبمیوه گیرى مولینکس در طرح های مدرن و مدل هاى زیبا و متنوع به بازار لوازم خانگی عرضه مى گردند. این دستگاه ها به دلیل سهولت در کار کردن با آنها و قدرت بالا و زیبایی منحصر بفرد ، از پرفروش ترین دستگاهه ا به شمار می آیند.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری مولینکس این گونه است که همیشه قبل از باز و بسته کردن قطعات يا هنگامى که آبميوه گيرى مورد استفاده قرار نمى گيرد، بايد دستگاه را خاموش و دوشاخه را از پريز برق جدا نماييد و قبل از هر بار استفاده توجّه نماييد که کليّه قطعات در جاى خود به صورت صحيح قرار گرفته و محکم شده باشند. این نکته را در نظر داشته باشید که هيچ گاه قبل از نصب کامل درپوش اصلى، آبميوه گيرى را روشن نکنيد و در هنگام کار از سوار و پياده کردن قطعات خوددارى نماييد.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری پارس خزر

در ادامه به بررسی روش استفاده از آبمیوه گیری پارس خزر می پردازیم:

آبمیوه گیری پارس خزر از یک موتور اصلی باقدرتی مناسب تشکیل‌شده است که تجهیزات و ادوات مختلفی روی آن نصب ‌شده و کارآیی آن را افزایش می‌دهند. جنس بدنه اصلی پلاستیک است و وزن دستگاه را کاهش می‌دهد. پارچ مخلوط‌ کن پلاستیکی و با گنجایش زیاد، برای تهیه ۴ تا ۵ لیوان آب‌میوه بسیار کارآمد خواهد بود. جنس تیغه‌های این آبمیوه گیری از استیل ضدزنگ است که تقریبا هر چیزی را خرد و مخلوط می‌کند.

برای آبگیری سایر میوه‌ها می‌توان از بخش آبمیوه گیری که شامل تیغه‌ها و توری است استفاده کرد به ‌این ‌ترتیب میوه‌های دارای تفاله مانند سیب و گلابی به‌راحتی آبگیری می‌شوند. کسانی که تجربه فوق‌العاده‌ای از محصولات قدیمی دارند، به سختی با محصولات جدید ارتباط برقرار می‌کنند. آبمیوه گیری پارس خزر را برای این دسته از افراد تولید می‌کند.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری بوش

در ادامه به بررسی روش استفاده از آبمیوه گیری بوش می پردازیم:

بوش نام یک برند معروف و محبوب در بین ایرانیان می باشد که طرفداران خاص خود را دارد. نحوه استفاده از آبمیوه گیری بوش اصلا سخت نیست و نیاز به برش های اولیه را ندارد و به همین دلیل است که بسیار سریع و ساده انجام می شود. توان بالای موتور این آبمیوه گیری نیروی لازم برای تمام نیاز های روزانه شما در آشپزخانه در خصوص گرفتن آبمیوه و سبزیجات را تامین می کند و شما به وسیله ی دیگری برای آبمیوه گیری و خرد کردن نیاز نخواهید داشت. زمانی که در حین عملیات آب گیری از میوه ها و سبزیجات در آبمیوه گیری باز شود، موتور آن فوراً به صورت خودکار ظرف چند ثانیه خاموش می گردد.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری پاناسونیک

در ادامه به بررسی روش استفاده از آبمیوه گیری پاناسونیک می پردازیم:

به کمک این دستگاه می توانید مواد غذایی را به راحتی مخلوط کرده، آبمیوه ها را گرفته و مواد غذایی خشک را آسیاب نمایید.  قطعه آبمیوه گیری توسط دو دسته اهرمی که در دو طرف دستگاه وجود دارد در جای خود قفل می شود تا بتوان در شرایط ایمن از آن استفاده نمود، قطعه محافظ قابل نصب روی شیر خروجی از پاشیده شدن آبمیوه به بیرون جلوگیری می کند. با این دستگاه می‌توان انواع آبمیوه‌های مختلف  از‌ قبیل آب‌ هویج و نوشیدنی‌هایی نظیر شیرموز را به بهترین نحو ممکن تهیه کرد.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری پاناسونیک راحت می باشد و از قابلیت‌های این دستگاه آسیاب کردن است که به ‌وسیله‌ی آن قادر خواهید بود انواع موادغذایی از دانه‌ها گرفته تا ادویه‌ها را آسیاب کنید. فیلتر آبمیوه گیری نیز از جنس استیل ضد زنگ مرغوب بوده و همراه با آن یک دسته فشاری برای هدایت تکه های میوه ارائه شده است.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری دلمونتی

در ادامه به بررسی روش استفاده از آبمیوه گیری دلمونتی می پردازیم:

دلمونتی نام یک  برند محبوب ایرانیست که طرفداران خاص خود را دارد و رضایت آن ها را بر انگیخته است. تمامی تنظیمات در صفحه نمایش این دستگاه به صورت دیجیتال نمایش داده می شود. تفاله ی خروجی این دستگاه در مخزنی كه در پشت آن قرار گرفته است ریخته می شود و برای خروجی آبمیوه یك پارچ دردار یك لیتری در نظر گرفته شده است. این دستگاه دارای عملكرد پالس است و برای تهیه مخلوط یكدست یا در مواجه با مواد سخت می توان حداكثر توان موتور را بصورت ضربه ای استفاده كرد.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری فلر

در ادامه به بررسی روش استفاده از آبمیوه گیری فلر می پردازیم:

آبمیوه گیری فلر با طراحی زیبا و صفحه کنترل لمسی از مدرن ترین محصولات خانواده آبمیوه گیریها می باشد که به غیر از عملکرد آبگیری، عملکرد مخلوط کن، آسیاب و خرد کن را نیز شامل می شود. نحوه استفاده از آبمیوه گیری فلر بسیار راحت می باشد تنها کافیست اگر میوه هسته دارد ، ابتدا هسته‌‌ها را از میوه خارج کنید؛ در غیر این صورت هسته‌ها مانع چرخش موتور یا تیغه‌های دستگاه می‌شوند و بعد از خارج کردن هسته ها دستگاه را روشن کنید. طراحی جدید صافی آبگیری آبمیوه گیری فلر باعث شده است که آبمیوه زلال و بدون لرد میوه را با این محصول به دست آورید.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری نانیوا

در ادامه به بررسی روش استفاده از آبمیوه گیری نانیوا می پردازیم:

نانیوا نام برندی معروف است که آبمیوه گبری آن را اکثر افراد در خانه هایشان داشته و از آن استفاده می کنند. نحوه استفاده از آبمیوه گیری نانیوا به این گونه است که ابتدا میوه ها را به تکه های کوچک شده بریده و تکه تکه می کنید و درون این آبمیوه گیری می اندازید. درون محفظه این دستگاه دو خروجی وجود دارد که از یکی از آن ها تفله و از دیگری آبمیوه بیرون می ریزد.

نحوه استفاده از آبمیوه گیری کنوود

در ادامه به بررسی روش استفاده از آبمیوه گیری کنوود می پردازیم:

آبمیوه گیری کنوود یکی از پر مصرف ترین آبمیوه گیری ها در میان اقوام ایرانی بوده و توانسته است طرفداران زیادی را به خود جلب کند. این آبمیوه گیری دارای دو سرعت برای گرفتن آبمیوه های نرم و سخت و همچنین سبزیجات می باشد. این دستگاه دهانه بزرگی برای ورود میوه ی درسته را دارا می باشد؛ بنابراین شما می توانید یک سیب کامل را بدون نیاز به قسمت کردن، آب بگیرید.

  • نحوه استفاده از آبمیوه گیری کنوود بسیار راحت می باشد
  • اگر میوه هسته دارد، ابتدا هسته‌‌ها را از میوه خارج کنید؛
  • در غیر این صورت هسته‌ها مانع چرخش موتور یا تیغه‌های دستگاه می‌شوند.
  • باید مراقب باشید در محفظه ی دستگاه بیش از اندازه میوه نریزید
  • و مراقب باشید تا بیش از حد تفاله در آن جمع نشود،
  • چون به موتور فشار می‌آورد و آن را می‌سوزاند.

نتیجه گیری از نحوه استفاده از آبمیوه گیری

نتیجه گیری از نحوه استفاده از آبمیوه گیری به شرح زیر می باشد:

  • استفاده درست از این دستگاه می تواند طول عمر آن را افزایش دهد
  • در صورت بروز ایراد حتما باید از تعمیرکار حرفه ای آبمیوه گیری کمک بگیرید
  • برای جایگزینی قطعات خراب نیز حتما می بایست از قطعات فابریک دستگاه خود بهره ببرید